اخبار و اطلاعیه ها

آشنایی با انواع پمپ های گریز از مرکز پمپیران

انتشار: یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ بازدید: ۱۰۸۱ بار

-

رایکا صنعت یکی از برترین نمایندگان فروش محصولات پمپیران شما را در این مقاله با انواع پمپ گریز از مرکز پمپیران آشنا خواهد کرد.

 انواع پمپ های گریز از مرکز پمپیران

شرکت پمپیران یکی از بزرگترین و برترین تولید کنندگان پمپ‌های صنعتی و تجهیزات مربوطه در سطح کشور و جهان محسوب می‌شود. این شرکت تجربه درخشانی در تولید انواع پمپ صنعتی دارد. پمپیران مجموعه گسترده‌ای از پمپ‌های گریز از مرکز را تولید و عرضه می‌کند که هر کدام از آنها کاربرد خاص خود را دارند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که محصولات این شرکت از تکنولوژی‌های پیشرفته بهره می‌گیرند؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای خرید پمپ گریز از مرکز، برند پمپیران را انتخاب می‌کنند.

جالب است بدانید که این مجموعه با کیفیت بسیار بالای محصولات و نوآوری توانسته است در بازار بین‌المللی تأثیرگذار باشد و محصولات خود را به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر کند. بدیهی است که این شرکت بسیار موفق استانداردهای بین المللی مانند ISO 9001 و ISO 14001 برخوردار است و به راحتی می‌تواند اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. مجموعه رایکا صنعت ارائه دهنده پمپ‌های گریز از مرکز از برند پمپیران به مشتریان گرامی خود می‌باشد. رایکا صنعت که یکی از برترین نمایندگان فروش محصولات این برند معتبر است، در ادامه شما را با انواع پمپ گریز از مرکز پمپیران آشنا خواهد کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1. پمپ گریز از مرکز پمپیران چیست؟

2. ویژگی پمپ‌های گریز از مرکز پمپیران

3. سایر مشخصات پمپ‌های گریز از مرکز پمپیران

4. انواع پمپ گریز از مرکز پمپیران

  • پمپ گریز از مرکز حلزونی EN پمپیران
  • پمپ گریز از مرکز حلزونی EA پمپیران
  • پمپ گریز از مرکز حلزونی ER پمپیران
  • الکتروپمپ‌های فرآیندی CPE/CPN پمپیران
  • پمپ گل کش HDS  پمپیران

5. نتیجه‌گیری

پمپ گریز از مرکز پمپیران چیست؟

پمپ گریز از مرکز یکی از رایج‌ترین انواع پمپ‌های صنعتی است که از آن برای انتقال سیالات استفاده می‌شود. از این محصولات برای انتقال سیالات با استفاده از نیروی گریز از مرکز استفاده خواهد شد. این پمپ‌ یک پروانه چرخان دارد در محفظه‌ای قرار گرفته است. وقتی که پروانه با سرعت می‌چرخد نیروی گریز از مرکز ایجاد می‌شود و سیال این‌گونه به سمت لوله کشیده می‌شود. شفت، پروانه، محفظه، لوله مکش و لوله رانش برخی از اجزای پمپ گریز از مرکز هستند.

در پمپ گریز از مرکز، سیال وارد پمپ می‌شود و به سمت مرکز هدایت خواهد شد. اصطکاک سیال با پره‌های موجود در پروانه، آن را به سمت خروجی پمپ انتقال می‌دهد. در این حین فشار سیال افزایش خواهد یافت و به دلیل اختلاف فشار بین ورودی و خروجی سیال به سمت خروجی جریان می‌یابد.

ویژگی پمپ‌های گریز از مرکز پمپیران

حالا که می‌دانیم پمپیران یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولید کنندگان پمپ گریز از مرکز می‌باشد، بهتر است که ویژگی‌های آن را مرور کنیم. ابتدا باید بدانید که انواع پمپ گریز از مرکز پمپیران در مقایسه با پمپ‌های دیگر دارای سرعت بسیار بالایی هستند. این محصولات می‌توانند سیالات را با حجم بالا و فشار پایین منتقل کنند. باید بدانید که پمپ‌های گریز از مرکز پمپیران قطعات کمتری نسبت به پمپ‌های برندهای دیگر دارند و این یک امتیاز محسوب می‌شود زیرا برای نگهداری آنها هزینه کمتری صرف خواهد شد و قطعات تعمیری پمپ کمتر خواهد بود. این محصول یک طبقه است؛ پروانه یک سرآویز، محفظه حلزونی و موتور جدا دارد.

سایر مشخصات پمپ‌های گریز از مرکز پمپیران

پمپ‌های سانتریفیوژ یا همان پمپ‌های گریز از مرکز این برند پرآوازه دارای ویژگی‌های بسیار خوبی مانند قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستند. علاوه بر قیمت مناسب، می‌توانیم به تنوع مدل با دبی و هد مناسب نیز اشاره کنیم. پمپیران محصولاتی با کیفیت ساخت بسیار بالا و خدمات مطلوب به مشتریان خود ارائه می‌دهد. جنس قطعات پمپ گریز از مرکز پمپیران عالی و با کیفیت است. معمولاً شفت از جنس فولاد ساخته می‌شود. بدنه این محصول از جنس چدن، استیل یا فولاد ضد زنگ است. پروانه پمپ گریز از مرکز پمپیران از جنس چدن یا استیل می‌باشد. این محصولات قدرتمند و با کیفیت، مصارف شهری دارند و هم در صنعت و پالایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. این پمپ‌ها برای انتقال آب در مصارف کشاورزی و انتقال آب گرم تاسیسات گرمایش و سرمایش نیز کاربرد دارند.

انواع پمپ گریز از مرکز پمپیران

شرکت پمپیران پمپ گریز از مرکز خود را در مدل‌های مختلفی تولید می‌کند. هنگام خرید پمپ حلزونی متوجه می‌شوید که این شرکت دارای انواع پمپ EN و EA و ER است. الکتروپمپ‌های فرایندی CPE/CPN از دیگر انواع پمپ گریز از مرکز پمپیران محسوب می‌شود. محصولات EN و EA و ER دارای پروانه یکسر آویز هستند. پمپ گریز از مرکز حلزونی به صورت افقی یک طبقه ساخته می‌شود.

در این محصولات محور پمپ به وسیله بوش فولاد کروم نیکل حفاظت می‌شود. نیروهای شعاعی و محوری وارد شده بر محور پمپ به وسیله دو عدد بلبرینگ تحمل خواهد شد. این بلبرینگ‌ها به وسیله روغن کاری روان می‌شوند و اگر مشتری بخواهد، روان کاری آن با گریس هم امکان‌پذیر است. پمپ گریز از مرکز حلزونی پمپیران به صورتی طراحی شده است که روتور و پایه یاتاقان آن طرف الکتروموتور بدون جدا کردن محفظه سیستم لوله‌کشی قابلیت باز شدن دارد.

پمپ گریز از مرکز حلزونی EN پمپیران

اگر بخواهید از مشخصات فنی این محصول بدانید باید بگوییم که پمپ گریز از مرکز EN افقی دارای قطر خروجی ۳۲ تا ۳۰۰ میلی‌متر است. این محصول دارای ظرفیت آبدهی ۵ تا ۱۶۵۰ متر مکعب در ساعت را دارد. ارتفاعی که برای آن در نظر گرفته شده، بین ۵ تا ۹۰ متر می‌باشد. درجه حرارت سیال در آب بندی با نوار آب‌بندی از ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد و با آب‌بندی مکانیکی از همین مقدار یعنی ۱۰- تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

 

پمپ گریز از مرکز حلزونی EN پمپیران

پمپ گریز از مرکز حلزونی EN پمپیران

پمپ گریز از مرکز حلزونی EN پمپیران

 

 

پمپ گریز از مرکز حلزونی EA پمپیران

این محصول یعنی پمپ گریز از مرکز حلزونی EA پمپیران دارای قطر خروجی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر می‌باشد. ظرفیت آبدهی آن ۴۰ تا ۱۸۰۰ متر مکعب در ساعت است و ارتفاعی که برای آن در نظر گرفته شده است، بین ۵ تا ۹۰ متر می‌باشد. این محصول در دو نوع آب‌بندی طراحی می‌شود. اگر درجه حرارت سیال درآب بندی ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد باشد از آب بند با نوار گرافیتی استفاده خواهد شد اما اگر درجه حرارت بین ۱۰-  تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد از آب بند مکانیکی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که پمپ گریز از مرکز حلزونی EA پمپیران برای آبدهی‌های بالا مناسب می‌باشد.

 

پمپ گریز از مرکز حلزونی EA پمپیران

پمپ گریز از مرکز حلزونی EA پمپیران

 

پمپ گریز از مرکز حلزونی ER پمپیران

یکی از انواع پمپ گریز از مرکز پمپیران، نوع گریز از مرکز حلزونی ER پمپیران است. این پمپ  ER نیز دارای قطر خروجی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر می‌باشد. ظرفیت آبدهی این محصول ۴۰ تا ۱۸۰۰ متر مکعب در ساعت است و ارتفاع در نظر گرفته شده برای آن نیز بین ۵ تا ۹۰ متر است. درجه حرارت سیال در آب بندی این محصول نیز دقیقا مانند محصول قبلی است یعنی اگر درجه حرارت بین ۱۰-  تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد، از آب بند مکانیکی استفاده می‌شود اما اگر درجه حرارت سیال در آب بندی ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد باشد، از آب بند با نوار گرافیتی استفاده می‌شود. در حالت کلی این پمپ‌ شبیه به مدل EA  است اما تفاوت آنها در این است که نوع ER محور و یاتاقان بندی قوی‌تری دارد و می‌تواند نیروهای محوری بالا ویسکوزیته‌های مختلف را پوشش دهد.

 

پمپ گریز از مرکز حلزونی ER پمپیران

پمپ گریز از مرکز حلزونی ER پمپیران

پمپ گریز از مرکز حلزونی ER پمپیران

 

 

الکتروپمپ‌های فرآیندی CPE/CPN پمپیران

قطعات هیدرولیکی این پمپ‌ها از آلیاژهای مقاوم به خوردگی و با استحکام بالا ساخته می‌شوند. در این محصولات از انواع پروانه‌های تک مکشه در حالت یک طبقه استفاده خواهد شد. ابعاد و مشخصات آن متناسب با استاندارد ISO 2858  طراحی شده است. بالانس نیروهای محوری، حداقل لنگی و انحراف محور، حداقل نیروهایی شعاعی، کاهش تعداد و تنوع قطعات محصول، آسان بودن و کاهش زمان تعمیر پمپ و البته ثابت ماندن لوله‌های مکش و رانش در زمان باز کردن محصول از جمله مزایای این الکتروپمپ‌های فرآیندی محسوب می‌شوند. از الکتروپمپ‌های فرآیندی برای پمپاژ سیالات آلی و معدنی خورنده در صنایع غذایی، قند و شکر، کارخانجات آب شیرینکن، در نیروگاه‌ها، در صنایع چوب و کاغذ، استخراج آب دریا و... استفاده می‌شود.

از مشخصات فنی این پمپ‌ها می‌توان به قطر خروجی ۳۲ تا ۱۰۰ میلی‌متر، ظرفیت آبدهی تا ۱۶۵۰ متر مکعب در ساعت و ارتفاع تا ۹۵ متر اشاره کرد. در این محصولات درجه حرارت سیال در آب بندی با نوار آب بندی از ۱۰- تا۱۱۰درجه سانتی‌گراد است و با آب بند مکانیکی از ۱۰- تا۲۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

 

الکتروپمپ‌های فرآیندی CPE/CPN پمپیران

الکتروپمپ‌های فرآیندی CPE/CPN پمپیران

الکتروپمپ‌های فرآیندی CPE/CPN پمپیران

 

 

پمپ گل کش HDS پمپیران

پمپ گل کش HDS یکی از انواع پمپ‌های گریز از مرکز محسوب می‌شود. ویژگی مهم این پمپ این است که در ساخت آن از قطعات سایشی قابل تعویض استفاده می‌شود. پروانه‌هایی که در این محصول به کار می‌روند، نسبت به خاصیت سیال قابل تغییر هستند یعنی می‌توانند از فولاد ضد زنگ، چدن آلیاژی و... ساخته شوند. این محصول دارای محفظه حلزونی، پروانه یک سر آویز، موتور جدا و تک مکشه مرکزی است.

اگر بخواهید اطلاعاتی در مورد کاربرد این محصول کسب کنید، باید به توانایی پمپاژ مایعاتی مانند آب گل‌آلود و دارای شن و ماسه، دوغاب، سیالات دارای ذرات سایشی، گل حفاری، محلول موم اشاره کنیم. از پمپ گل کش HDS پمپیران در صنایع کاغذ‌سازی، نورد فولاد، معادن و... استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قطر خروجی 50 تا 150 میلی‌متر، ارتفاع تا 70 متر، ظرفیت آبدهی تا 350 متر مکعب در ساعت، درجه حرارت سیال با نوار آببندی از ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد اشاره کرد.

 

پمپ گل کش HDS پمپیران

 

پمپ گل کش HDS پمپیران

نتیجه‌گیری

همان‌طور که متوجه شدید، شرکت پمپیران یکی از برترین تولیدکنندگان انواع پمپ در ایران و جهان محسوب می‌شود که محصولات بسیار با کیفیت و ارزنده‌ای را تولید و عرضه می‌کند. این شرکت انواع مختفی از پمپ‌های گریز از مرکز را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پمپ گریز از مرکز حلزونی EN پمپیران، پمپ گریز از مرکز حلزونی EA پمپیران، پمپ گریز از مرکز حلزونی ER پمپیران و الکتروپمپ‌های فرآیندی CPE/CPN پمپیران محصولات مختلف این شرکت هستند.

اگر قصد خرید پمپ های صنعتی را دارید به وب‌سایت رایکا صنعت مراجعه نمایید و از انواع محصولات این مجموعه دیدن کنید. رایکا صنعت یکی از برترین نمایندگان فروش محصولات پمپیران است و شما دوستان گرامی می‌توانید محصول مورد نظرتان را از این مجموعه تهیه نمایید. به خاطر بسپارید که کارشناسان رایکا صنعت همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان عزیز هستند و شما می‌توانید با این کارشناسان مجرب و حرفه‌ای، مشاوره رایگان پیش از فروش داشته باشید. با خرید محصولات پمپیران از رایکا صنعت، از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه بهره‌مند شوید.