اخبار و اطلاعیه ها

آشنایی با انواع پمپ های فشار قوی طبقاتی پمپیران

انتشار: چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ بازدید: ۹۱۹ بار

-

در این مقاله از رایکا صنعت به معرفی انواع پمپ‌ های فشار قوی طبقاتی پمپیران پرداخته ایم و به خوبی شما را با مشخصات فنی آنها آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با انواع پمپ های فشار قوی طبقاتی پمپیران

پمپ دستگاهی است که برای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ‌ها انواع مختلفی دارند و توسط برندهای مختلفی ساخته می‌شوند. شرکت پمپیران یکی از برترین و معتبرترین تولید کنندگان انواع پمپ است که محصولات خود را تولید و در سطح کشور و خارج از کشور عرضه می‌کند. پمپ فشار قوی یکی از انواع پمپ‌ها است که می‌تواند حجم بالای آب را با هد زیاد منتقل کند.

پمپ‌های فشار قوی طبقاتی پمپیران دارای چند طبقه هستند و می‌توانند حجم بالایی از آبدهی را در دسترس کاربر قرار دهند. از آنجا که این محصول چند طبقه است، مشخص است که دارای چند پروانه، محفظه طبقات، محفظه رانش و مکش می‌باشد. اگر قصد خرید پمپ فشار قوی را دارید، با ما همراه باشید. مجموعه رایکا صنعت که یکی از ارائه دهندگان انواع پمپ‌های فشار قوی طبقاتی پمپیران است، در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد به شما دوستان گرامی ارائه خواهد داد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • طرز کار پمپ فشار قوی طبقاتی
  • کاربرد پمپ فشار قوی
  • انواع پمپ‌های فشار قوی طبقاتی پمپیران
  • فشار قوی طبقاتی WKL پمپیران
  • فشار قوی طبقاتیMD پمپیران
  • فشار قوی طبقاتی CV پمپیران
  • فشار قوی طبقاتی MC پمپیران
  • نتیجه‌گیری

طرز کار پمپ فشار قوی طبقاتی

ابتدا باید بدانید که تعداد طبقات بالاتر این محصول، موجب قرار گرفتن تعداد پروانه‌های بیشتری در آن می‌شود. پروانه‌های بیشتر باعث تأمین فشار بالاتری برای سیال خواهند شد. بنابراین مشخص است که در هر طبقه یک پروانه قرار می‌گیرد و سیال بعد از عبور از هر طبقه فشار بیشتری خواهد داشت.

طرز کار پمپ‌های فشار قوی طبقاتی پمپیران این‌گونه است که پره‌های پروانه که روی شفت قرار گرفته است، با چرخش خود نیرویی را به سیال وارد خواهد کرد. این‌گونه سرعت و فشار سیال افزایش پیدا می‌کند. با وجود یک دیفیوز پشت پروانه سرعت به فشار تبدیل می‌شود و با جمع شدن با فشار قبلی با هد و دبی بالا سیال به پروانه بعدی وارد می‌شود. این چرخه آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا سیال از محفظه رانش خارج شود.

کاربرد پمپ فشار قوی

کاربرد پمپ فشار قوی

کاربرد پمپ فشار قوی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از پمپ فشار قوی این است که قابلیت بهره‌وری آن بالا است و مصرف کننده می‌تواند سیالات مختلفی را تا ارتفاع زیاد منتقل کند. جالب است بدانید که این نوع پمپ معمولاً برای پمپاژ سیالاتی که دمای آنها بین ۵۰- تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد است، استفاده می‌شود. از این محصول در سیستم‌های آبیاری بارانی، پمپاژ آب کندانس شده، پمپاژ آب گرم و سرد در بخش تاسیسات صنعتی، آبرسانی در مصارف صنعتی، آبرسانی شهری و روستایی، آتش نشانی و... استفاده می‌شود.

کاربرد پمپ فشار قوی

انواع  پمپ های فشار قوی طبقاتی پمپیران

حالا که تا حدی با این محصول آشنا شدید، بهتر است انواع مختلف این پمپ‌ها را به شما معرفی کنیم. مجموعه رایکا صنعت یکی از برترین نمایندگان فروش محصولات پمپیران است و شما دوستان گرامی می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه معتبر با سایر محصولات پمپیران نیز آشنا شوید. مقالاتی مانند آشنایی با انواع پمپ‌های گریز از مرکز پمپیران و... در وب‌سایت این مجموعه به شما ارائه شده است.

آشنایی با انواع  پمپ های فشار قوی طبقاتی پمپیران

فشار قوی طبقاتی WKL پمپیران

اگر قصد خرید پمپ گریز از مرکز فشار قوی طبقاتی WKL را دارید، باید بدانید که این محصول با پروانه‌های بین یاتاقانی و موتور جدا، دارای چند طبقه و محفظه با برش‌های شعاعی است. هر طبقه از این پمپ فشار قوی طبقاتی WKL به وسیله واشر کاغذی یا اورینگ آب‌بندی می‌شود. طبقات این محصول به وسیله پیچ بست به یکدیگر متصل خواهند شد. جالب است بدانید که پایه‌های نگهدارنده پمپ فشار قوی طبقاتی WKL پمپیران با محفظه مکش و رانش به صورت یکپارچه ریخته‌گری شده‌اند. از این محصول برای تهیه آب شهرها، مصارف آبیاری بارانی، پمپاژ آب کندانس شده، پمپاژ آب در مصارف صنعتی، پمپاژ آب گرم و سرد تاسیسات صنعتی و در آتش نشانی استفاده می‌شود.

فشار قوی طبقاتی WKL پمپیران

اگر قصد خرید این محصول را دارید باید مشخصات آن را بدانید. قطر خروجی این پمپ ۳۲ تا ۱۵۰ میلی‌متر است و ظرفیت آبدهی آن ۲ تا ۴۴۰ متر مکعب در ساعت می‌باشد. از مشخصات دیگر آن باید به ارتفاع تا ۳۰۰ متر و درجه حرارت سیال نوار آب بندی از ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد و با آب‌بندی مکانیکی از ۱۰- تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد اشاره کرد. شرکت پمپیران این محصول را در انواع مختلفی با مشخصات متفاوت تولید می‌کند.

فشار قوی طبقاتیMD پمپیران

پمپ فشار قوی طبقاتی MD پمپیران یکی از انواع پمپ گریز از مرکز فشار قوی است که با پروانه‌های بین یاتاقانی و موتور جدا تولید می‌شود. این محصول چند طبقه است و دارای محفظه با برش‌های شعاعی می‌باشد. هر طبقه فشار قوی طبقاتی MD پمپیران نیز به وسیله اورینگ و یا واشر کاغذی آب‌بندی خواهد شد. در این محصول طبقات به وسیله پیچ بست به همدیگر متصل می‌شوند. نیروهای شعاعی و محوری وارد بر محور پمپ به وسیله دو بلبرینگ روانکاری شده با گریس و یا روغن که در اطراف پروانه‌ها وجود دارند، خنثی می‌شود. این محصول برای انتقال آب زلال و آب طبیعی با دمای پایین‌تر از ۸۰ درجه و تهیه آب شهرها، مصارف آبیاری بارانی، به عنوان پمپ تغذیه دیگ بخار، پمپاژ آب کندانس شده، پمپاژ آب گرم و سرد تاسیسات صنعتی، استفاده در آتش نشانی، پمپاژ آب‌های مصارف صنعتی و... به کار می‌رود.

فشار قوی طبقاتیMD پمپیران

اگر بخواهیم مشخصات فنی این را ذکر کنیم باید به ارتفاع ۵۰ تا ۷۰۰ متر و قطر خروجی ۵۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر اشاره کنیم. درجه حرارت سیال در فشار قوی طبقاتی MD پمپیران با نوار آب‌بندی می‌تواند تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

فشار قوی طبقاتی CV پمپیران

پمپ گریز از مرکز فشار قوی طبقاتی CV پمپیران دارای پروانه‌های بین یاتاقانی و موتور جدا است. این محصول دارای چند طبقه و محفظه با برش‌های شعاعی می‌باشد و هر طبقه توسط واشر کاغذی یا اورینگ آب‌بندی خواهد شد. طبقات توسط پیچ بست به هم متصل می‌شوند. در مورد پایه‌های نگهدارنده این محصول باید بدانید که این پایه‌ها به صورت یکپارچه با محفظه مکش و رانش ریخته‌گری شده‌اند. در پمپ فشار قوی طبقاتی CV پمپیران برای خنثی کردن نیروهای محوری، به جز بلبرینگ‌ها از پیستون بالانس هیدرولیکی نیز استفاده می‌شود. این محصول در تهیه آب شهر، مصارف آبیاری باران، پمپاژ آب کندانس شده، پمپاژ آب در مصارف صنعتی، به عنوان بوستر پمپ، به عنوان پمپ تغذیه دیگ بخار، پمپاژ آب گرم و تاسیسات صنعتی و در آتش نشانی کاربرد دارد.

فشار قوی طبقاتی CV پمپیران

از مشخصات آن می‌توان به ارتفاع تا ۵۱۰ متر، قطر خروجی تا ۳۰۰ میلی‌متر و ظرفیت آبدهی تا ۱۲۰۰ متر مکعب در ساعت اشاره کرد. در مورد درجه حرارت سیال در این محصول باید بدانید که درجه حرارت سیال با نوار آب بندی می‌تواند از ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد و با آب‌بندی مکانیکی از ۱۰- تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد‌.

فشار قوی طبقاتی MC پمپیران

پمپ فشار قوی طبقاتی MC پمپیران ساختاری مانند محصولات قبل دارد. یعنی این محصول دارای پروانه‌های بین یاتاقانی و موتور جدا است. هر طبقه آن توسط واشر کاغذی یا اورینگ آب‌بندی خواهد شد و این طبقات به وسیله پیچ بست به یکدیگر متصل می‌شوند. پایه نگهدارنده این محصول نیز به صورت یکپارچه با محفظه مکش و رانش ریخته‌گری شده‌اند. در فشار قوی طبقاتی MC پمپیران، نیروهای شعاعی و محوری وارد بر محور پمپ به وسیله دو بلبرینگ و یک رولربرینگ که با روغن گریس یا گریس روانکاری شده‌اند، خنثی می‌شود. در پمپ‌های فشار قوی طبقاتی MC پمپیران به غیر از بلبرینگ‌ها، پیستون بالانس هیدرولیکی برای خنثی کردن نیروهای محوری به کار رفته است.

فشار قوی طبقاتی MC پمپیران

از مشخصات فنی پمپ فشار قوی طبقاتی MC پمپیران می‌توان به ارتفاع تا ۵۱۰ متر، قطر خروجی تا ۳۰۰ میلی‌متر و ظرفیت آبدهی تا ۱۲۰۰ متر مکعب در ساعت اشاره کرد. حالا باید به درجه حرارت سیال بپردازیم؛ درجه حرارت سیال با نوار آب‌بندی از ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد و با آب‌بندی مکانیکی از ۱۰- تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است.

نتیجه‌گیری

برای آشنایی با انواع پمپ های فشار قوی طبقاتی پمپیران در این مقاله توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه کردم و شما را  با مشخصات فنی پمپ‌های فشار قوی طبقاتی WKL پمپیران، فشار قوی طبقاتیMD پمپیران، فشار قوی طبقاتی CV پمپیران و فشار قوی طبقاتی MC پمپیران آشنا کردیم. شما دوستان گرامی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رایکا صنعت مراجعه نمایید و از تمامی محصولات این فروشگاه معتبر دیدن کنید. کارشناسان مجرب و حرفه‌ای مجموعه رایکا صنعت همواره پاسخ‌گوی سوالات شما عزیزان هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان داشته باشید. با خرید انواع پمپ و تهیه هر کدام از محصولات پمپیران از رایکا صنعت، از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه بهره‌مند خواهید شد.