اخبار و اطلاعیه ها

معرفی بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی

انتشار: سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ بازدید: ۲۳۴ بار

-

این مقاله به منظور آشنایی شما با بهترین برندهای پمپ های صنعتی و شناخت ویژگی هایی که برای انتخاب بهترین برند پمپ باید در نظر بگیرید نوشته شده است.

معرفی بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی ایرانی و خارجی

پمپ صنعتی دستگاهی است که از آن برای جابه‌جایی سیالات یعنی مایعات یا گازها استفاده می‌شود. در حالت کلی پمپ‌های صنعتی به دو نوع گریز از مرکز و جابه‌جایی مثبت تقسیم بندی می‌شوند. پمپ گریز از مرکز از نیروی گریز از مرکز برای افزایش سرعت و فشار سیال استفاده می‌کند در حالی که پمپ جابه‌جایی مثبت با حبس و جابه‌جایی حجم مشخصی از سیال در هر دوره و سیکل کاری، راندمانی عالی و عملکردی بدون پالس را ارائه می‌دهند. جالب است بدانید که هر کدام از این انواع، دارای مدل‌های بسیار مختلفی هستند.

پس از آنکه شما کاربری خود را مشخص کردید و متوجه شدید که نیاز به چه پمپی دارید، باید بدانید که قصد خرید پمپ از چه برندی را دارید. در حقیقت شما برای خرید پمپ صنعتی مناسب، باید بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی را بشناسید. اما این برندها کدامند؟ مجموعه رایکا صنعت که ارائه دهنده انواع پمپ سانتریفیوژ و جابه‌جایی مثبت است، در ادامه بهترین برندهای مدل‌های متفاوت این پمپ‌های صنعتی را به شما معرفی می‌کند. به خاطر بسپارید که تمامی این برندها در مجموعه رایکا صنعت موجود و یا قابل تهیه هستند.

معرفی بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی ایرانی و خارجی

فهرست مقاله

بهترین برندهای پمپ های صنعتی با چه معیاری انتخاب میشوند؟

انتخاب بهترین برند پمپ صنعتی به نیازها و الزامات خاص شما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، برندهای برتر پمپ های صنعتی با در نظر گرفتن معیارهای زیر انتخاب می شوند:

1. کیفیت بالا:

  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا
  • تولید با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته
  • افزایش طول عمر، راندمان و قابلیت اطمینان پمپ ها

2. تنوع محصولات:

  • ارائه طیف گسترده ای از پمپ ها برای کاربردهای مختلف
  • امکان یافتن پمپ مناسب با نیازهای خاص شما

3. راندمان بالا:

  • طراحی پمپ ها برای به حداکثر رساندن راندمان
  • کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی

4. قابلیت اطمینان:

  • عملکرد بدون دردسر و قابل اعتماد پمپ ها
  • اطمینان از کارکرد صحیح پمپ در مواقع نیاز

5. خدمات پس از فروش مناسب:

  • ارائه خدمات پس از فروش عالی به مشتریان
  • شامل گارانتی، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی فنی

6. نوآوری:

  • نوآوری و توسعه مداوم محصولات جدید و پیشرفته
  • دسترسی به جدیدترین و بهترین فناوری پمپ ها

7. تعهد به پایداری:

  • تولید محصولات پایدار و سازگار با محیط زیست

8. برندینگ و اعتبار:

  • شهرت و اعتبار خوب در بازار به دلیل کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتماد

9. قیمت مناسب:

  • ارائه برخی از برندها پمپ ها با قیمت های رقابتی

10. دسترسی آسان:

  • در دسترس بودن گسترده محصولات در سراسر جهان

معرفی بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی

پمپ گریز از مرکز ( سانتریفیوژ )

پمپ سانتریفیوژ دستگاهی با عملکرد دینامیکی است که از آن برای انتقال سیالات در صنایع مختلف بهره می‌برند. پمپ گریز از مرکز انرژی مکانیکی را نیروی گریز از مرکز به انرژی هیدرولیک تبدیل خواهد کرد. اگر بخواهید روش کار این پمپ را بدانید، باید به پروانه چرخان آن که در محفظه‌ای قرار گرفته است اشاره کنیم. وقتی پروانه با سرعت زیاد می‌چرخد، نیروی گریز از مرکز ایجاد می‌شود و سیالات به سمت لوله خروجی هدایت خواهند شد.

انواع پمپ گریز از مرکز

پمپ سانتریفیوژ در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آنها کاربرد و کارایی خاص خود را دارند و در صنایع مربوط به کاربری خود به کار می‌روند. پمپ حلزونی شفت مستقیم، پمپ فشار قوی، پمپ شناور، پمپ لجن کش، پمپ کف کش، پمپ سیرکولاتور، پمپ آب خانگی، پمپ روغن داغ، پمپ استیل، دو مکشه، پمپ خود مکش، پمپ پلیمری یا ضد اسید، پمپ اسلاری و پمپ سانتریفیوژ عمودی ایستاده انواع مختلف پمپ گریز از مرکز هستند. شما دوستان جهت آشنایی با انواع پمپ‌های صنعتی سانتریفیوژ و مثبت باید برندهای معروف پمپ صنعتی را بشناسید.

برندهای برتر تولید کننده پمپ های سانتریفیوژ

از شناخته شده‌ترین برندهای پمپ‌های صنعتی سانتریفیوژ ایرانی می‌توان به پمپیران، نوید موتور، دیزل ساز، آبارا، اسپیکو، آبروان اشاره کرد. اگر شما دوستان گرامی علاقمند به خرید پمپ سانتریفیوژ خارجی هستید می‌توانید برای خرید محصولاتی از برندهای برجسته پمپ‌های صنعتی مانند پنتاکس، لئو، داب، استریم، ویلو wilo، سیستما، شیمچه، لوارا، گرانفوس و پدرولا اقدام نمایید. اکنون می‌خواهیم به صورت تخصصی‌تر بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی در مدل‌های مختلف را به شما معرفی کنیم.

پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ یکی از انواع پمپ‌های صنعتی است که از آن برای انتقال و پمپاژ روغن‌های با دمای بالا استفاده می‌شود. از این محصول برای گرمایش ساختمان‌ها و صنایع، گرمایش فرایندهای صنعتی، حمام‌های صنعتی، دیگ‌های بخار و... بهره می‌برند. از بهترین برندهای معروف پمپ صنعتی روغن داغ می‌توان به برندهای ایرانی پمپیران، ایران تولید و آبروان اشاره کرد. پمپ روغن داغ نورم ترکیه و استاندارت ترکیه از انواع برندهای برتر پمپ های صنعتی محسوب می‌شوند که شرکت رایکا عرضه کننده آنها است. این پمپ‌ها عملکردی عالی دارند و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند.

پمپ پلیمری

به پمپ پلیمری پمپ ضد اسید نیز می‌گویند. این محصول نوعی پمپ سانتریفیوژ است که برای انتقال سیالات اسیدی و خورنده مانند اسید، باز، مواد شیمیایی خورنده، نمک و... استفاده می‌شود. این محصول از موادی مانند پی وی سی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن و... تولید می‌شوند. از جمله شناخته شده‌ترین برندهای پمپ‌های صنعتی پلیمری می‌توان به بهمن، پویش و دیا Dia اشاره کرد.

پمپ اسلاری

یکی از انواع پمپ‌های صنعتی گریز از مرکز یا سانتریفیوژ، پمپ اسلاری است که برای انتقال سیالات حاوی ذرات جامد استفاده می‌شود. هنگام انتخاب پمپ اسلاری باید به نوع سیال، میزان ذرات جامد، فشار پمپاژ، دبی، جنس بدنه، نوع موتور و برند پمپ توجه کرد. از برندهای برجسته پمپ‌های صنعتی اسلاری می‌توان به پمپ وارمن استرالیا، پمپ میشن و پمپ فنلاندی متسو Metso اشاره کرد.

پمپ دو مکشه

پمپ دو مکشه یا پمپ ذرات جامد، برای منتقل کردن ذرات جامد مانند شن، ماسه، خاک و سایر مواد جامد دیگر استفاده می‌شود. از این محصول در پالایشگاه‌ها، سیستم فاضلاب، اطفاء حریق، استخراج، مصارف دریایی، تأمین آب در مصارف صنعتی و... بهره می‌برند. خرید پمپ پمپیران دو مکشه و مس داف ترکیه‌ای به افرادی که قصد تهیه این محصول را دارند، پیشنهاد می‌شود.

پمپ لجن کش و پمپ کف کش

پمپ‌های لجن کش و پمپ‌های کف کش از جمله پمپ‌های صنعتی گریز از مرکز یا سانتریفیوژ هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. از پمپ کف کش برای مکش آب‌های تمیز استفاده می‌شود که دارای ذرات معلق درشت نیستند در صورتی که پمپ های لجن کش برای انتقال فاضلاب و سیالاتی با ذرات درشت با ویسکوزیته بالا کاربرد دارند. از شناخته شده‌ترین برندهای پمپ‌های صنعتی لجن کش و کف کش می‌توان به نوید سهند، توان تک، آبراه، راد، اسپیکو و nc اشاره کرد. حقیقت این برندها را با بالاترین کیفیت و عملکرد عالی ارائه می‌دهند.

پمپ شناور

از پمپ شناور برای انتقال آب از عمق به سطح زمین استفاده می‌شود. این محصول معمولاً به صورت عمودی درون آب قرار می‌گیرد و آب را انتقال می‌دهد برای انتخاب نوع پمپ شناور باید به نوع کاربری، ارتفاع آبدهی، دبی آبدهی و نوع سیال توجه کرد. از بهترین برندهای ایرانی که این محصول را تولید و عرضه می‌کند می‌توان به پمپ های شناور پمپیران اشاره کرد. لوورا، شیمچه، لئو و تاپکس سایر برندهای برتر پمپ‌های صنعتی شناور محسوب می‌شوند.

بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی

برندهای برتر تولید کننده پمپ های جابه‌جایی مثبت

پمپ جابه‌جایی مثبت وظیفه جابه‌جایی سیالات را بر عهده دارد اما عملکرد آن با انواع پمپ سانتریفیوژ متفاوت است. پمپ جابه‌جایی مثبت با استفاده از مکانیزم‌های متحرک مانند دیافراگم‌ها پیستون‌ها تیغه‌ها سیالات را از روش جابجایی مستقیم به سمت خروجی جابه‌جا خواهد کرد. این محصول از پروانه استفاده نمی‌کند و بر اساس قطعات چرخشی یا رفت و برگشتی می‌تواند سیال را از محل مکش به سمت محل تخلیه انتقال دهد.

پمپ پیستونی، پمپ دیافراگمی، پمپ دنده‌ای، لوب پمپ، پمپ پریستالتیک، پمپ وکیوم یا خلا و پمپ پره‌ای از انواع مختلف پمپ‌های جابه‌جایی مثبت هستند. با هم به مرور شناخته شده‌ترین برندهای پمپ‌های صنعتی جابه‌جایی مثبت می‌پردازیم تا شما دوستان گرامی هنگام خرید پمپ و خرید قطعات پمپ‌های صنعتی، بدانید که چه برندی را تهیه نمایید.

پمپ پریستالتیک

پمپ پریستالتیک یکی از انواع پمپ‌ است که به آن غلتکی یا شلنگی نیز می‌گویند. این محصول توانایی انتقال سیال به صورت خطی را دارد. جنس آن معمولاً از استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ است. داخل این محصول یک تیوپ یا شلنگ انعطاف‌پذیر به کار می‌رود که باعث می‌شود سیال با بدنه پمپ تماسی برقرار نکند. البته باید بدانید که جنس این تیوپ با توجه به نوع سیال عبوری انتخاب می‌شود. از برندهای معروف پمپ های صنعتی پریستالتیک می‌توان به جسکو Jesco آلمان، Seko ایتالیا و Aqua ایتالیا اشاره کرد.

پمپ دنده‌ای

پمپ دنده‌ای نوعی از پمپ‌های جابه‌جایی مثبت محسوب می‌شود که با استفاده از تعدادی چرخ دنده در کنار هم عمل پمپاژ را انجام خواهند داد. هر کدام از چرخ دنده‌ها به وسیله شفت به سیستم متصل می‌شوند. ناگفته نماند که یکی از شفت‌ها به موتور متصل است و با چرخش آن، سایر چرخ دنده‌ها حرکت خواهند کرد. با حرکت چرخ دنده‌ها، سیال وارد سیستم می‌شود و حرکت می‌کند و به سمت رانش هدایت خواهد شد. از پمپ های دنده‌ای برای فشارهای بالا و سیالاتی با ویسکوزیته بالا استفاده می‌شود.

جالب است بدانید که پمپ دنده‌ای در دو نوع چرخ دنده خارجی و چرخ دنده داخلی تولید می‌شود. از برندهای برتر پمپ‌های صنعتی دنده‌ای ایرانی می‌توان به ایران تولید اشاره کرد. برندهای ترکیه‌ای کوپار KUPAR ، پترولند Petroland و ییلدیز Yildiz از جمله برندهای برجسته پمپ‌های صنعتی هستند. یکی از برندهای برتر پمپ‌های صنعتی کراخت Kracht آلمان است که محصولاتی استاندارد و با کیفیت بالایی عرضه می‌کند.

پمپ دیافراگمی

پمپ دیافراگمی یکی از انواع پمپ‌های جابه‌جایی مثبت است که دارای غشای منعطف به نام دیافراگم می‌باشد. این مدل پمپ می‌تواند دارای یک دیافراگم یا چند دیافراگم باشد. این پمپ‌ها هم می‌توانند درون سیال قرار بگیرند و هم بالاتر از سطح سیال نصب شوند. این محصول دارای قدرت مکش بسیار بالایی است بدون نیاز به هواگیری نیز سیالات را پمپاژ می‌کند. پمپ دیافراگمی می‌تواند به صورت لاستیکی فلزی و یا ترکیبی از لاستیک و فلز باشد. از برندهای برتر پمپ‌های صنعتی دیافراگمی می‌توان به پمپکار و Dia اشاره کرد.

پمپ کارواش صنعتی

پمپ کارواش صنعتی یا واترجت دستگاهی برای شستشو است که فشار آب را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد. از پمپ کارواش برای شستشوی جرم از انواع سطوح استفاده خواهد شد. از برندهای برجسته پمپ‌های صنعتی که پمپ کارواش را تولید می‌کنند می‌توان به اینترپمپ Interpump ایتالیا، برتولینی Bertolini ایتالیا و پمپاک PUMPAK ایتالیا اشاره کرد.

پمپ دوزینگ صنعتی

پمپ دوزینگ صنعتی یک پمپ است که از آن برای تزریق و جابه‌جایی میزان مشخص و دقیقی از سیالات شیمیایی به مخازن خطوط تولید در صنایع مختلف استفاده می‌شود. از برندهای برجسته پمپ‌های صنعتی دوزینگ می‌توان به جسکو Jesco آلمان، آنتک Antech ترکیه و اینجکتا Injecta ایتالیا اشاره کرد.

بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی را از ما بخواهید

بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی را از ما بخواهید

انتخاب پمپ مناسب برای مصارف صنعتی، امری حائز اهمیت است. در این مقاله، به معرفی برخی از بهترین برندهای پمپ‌های صنعتی ایرانی و خارجی پرداختیم تا شما را  در انتخابتان راهنمایی کنیم. حالا که با برندهای برتر پمپ‌های صنعتی آشنا شدید، می‌توانید با خیالی آسوده از رایکا صنعت، پمپ مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

رایکا صنعت با ارائه مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش، به شما در انتخاب و تهیه بهترین پمپ برای مصارف مختلف کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش، می‌توانید با کارشناسان رایکا صنعت تماس بگیرید. همچنین  قابل ذکر است مجموعه رایکا صنعت، نماینده رسمی پمپ‌های کف کش تمام استیل nc در تهران و رشت و همچنین نمایندگی رسمی فروش محصولات پمپیران نیز می باشد.

سوالات متداول

۱. چگونه می توانم بهترین برند پمپ صنعتی را برای نیازهای خود انتخاب کنم؟

شما می توانید با متخصصان رایکا صنعت به صورت رایگان مشورت کنید تا به شما در انتخاب بهترین برند متناسب با نیازتان کمک کنند.

۲. چرا برند های نام برده شده در این مقاله بهترین برندهای پمپ های صنعتی به حساب می آیند؟

این برندها به دلیل کیفیت بالا، راندمان بالا، قابلیت اطمینان و خدمات پس از فروش عالی شناخته شده اند.

۳. بهترین برندهای ایرانی پمپ های صنعتی کدامند؟

همانطور که در بالا اشاره شد برخی از بهترین برندهای ایرانی پمپ های صنعتی عبارتند از پمپیران، نوید موتور، دیزل ساز، آبارا، اسپیکو، آبروان، ایران تولید،  نوید سهند، توان تک، آبراه، راد که هر کدام با توجه به نوع محصول و کیفیت متفاوت می باشند.

۴. بهترین برندهای خارجی پمپ های صنعتی کدامند؟

از بهترین برندی های خارجی پمپ های صنعتی میتوان به جسکو، آنتک، اینترپمپ، کوپار، پترولند، ییلدیز، برتولینی، پمپاک، آکوا، سکو، داب، لئون، و ... اشاره کرد

۵. کدام برند برای من مناسب تر است؟

بهترین برند پمپ های صنعتی برای شما به نیازها و الزامات خاص شما بستگی دارد.