محصولات رایکاصنعت

پمپ‌ طبقاتی پمپیران

خرید پمپ‌ های طبقاتی پمپیران

آیا شما تا به حال با پمپ‌ های صنعتی سر و کار داشته‌اید؟ می‌دانید که در حالت کلی پمپ‌ها به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‌شوند؟ پمپ‌های صنعتی در حالت کلی به دو دسته پمپ گریز از مرکز یا سانتریفیوژ و پمپ جابجایی مثبت تقسیم‌بندی می‌شوند. از نام پمپ گریز از مرکز مشخص است که از نیروی گریز از مرکز برای بالا بردن سرعت و فشار سیال استفاده خواهد کرد. پمپ جابه‌جایی مثبت نیز با جابه‌جایی حجم مشخصی از سیال در هر سیکل کاری، عملکردی عالی را به کاربر ارائه می‌دهد.

هر کدام از این انواع دارای مدل‌های بسیار مختلفی هستند. یکی از پرکاربردترین مدل‌های پمپ گریز از مرکز، پمپ طبقاتی است. شرکت پمپیران که از بهترین تولید کنندگان انواع پمپ در کشور ما محسوب می‌شود، انواع پمپ‌های طبقاتی پمپیران را با درجه کیفی بسیار بالایی به کاربران ارائه می‌دهد اما این پمپ چیست و چگونه کار می‌کند؟ در ادامه با مجموعه رایکا صنعت همراه باشید تا پیش از خرید پمپ‌های طبقاتی اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب نمایید.

فهرست مقاله

 

پمپ طبقاتی چیست؟

پمپ طبقاتی یکی از انواع پرطرفدار و پرکاربرد پمپ‌ های گریز از مرکز است. از نام این محصول مشخص است که شامل چندین طبقه و پروانه به صورت عمودی یا افقی، محفظه رانش و مکش، محفظه طبقات می‌باشد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که پمپ‌های طبقاتی معمولاً از هد و دبی بالایی برخوردار هستند. در ساختار پمپ طبقاتی پمپیران ۲ یا چند پروانه تعبیه شده است که این پروانه‌ها با توجه به نوع کاربری روی یک محور یا محورهای مختلفی قرار می‌گیرند.

برای خرید پمپ طبقاتی پمپیران باید بدانید هر چقدر که تعداد طبقات این پمپ بالاتر باشد، تعداد پروانه‌های به کار رفته در آن بیشتر خواهد بود. هر چقدر که تعداد پروانه‌های پمپ طبقاتی پمپیران بیشتر باشد، فشار بالاتری برای سیال تأمین خواهد شد. این یعنی هر طبقه دارای یک پروانه است بنابراین سیال مورد نظر شما پس از عبور از هر طبقه دارای فشار بیشتری خواهد بود. با این تفاسیر میتوان به این نکته اشاره کرد که قیمت پمپ طبقاتی پمپیران با توجه به تعداد طبقات متفاوت خواهد بود.

تفاوت پمپ طبقاتی پمپیران با پمپ گریز از مرکز یک طبقه

ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که پمپ گریز از مرکز پمپیران یک طبقه با پمپ گریز از مرکز طبقاتی پمپیران چه تفاوتی دارد؟ در پمپ‌های گریز از مرکزی که یک طبقه دارند، تنها یک پروانه است که نیرو و انرژی به سیال را اعمال می‌کند اما در پمپ طبقاتی پمپیران چند پروانه وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود که سطح انرژی افزایش زیادی پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که پمپ طبقاتی پمپیران نسبت به نوع یک طبقه نیاز به نگهداری بیشتری دارد‌. ناگفته نماند که در این محصول حساسیت روتور پمپ به علت افزایش تعداد طبقات بیشتر است و همین موضوع باعث لرزش آن روتور و خود دستگاه می‌شود.

طرز کار پمپ طبقاتی پمپیران

همان‌طور که تا به حال متوجه شدید، این محصول دارای چندین طبقه و چندین پروانه است. در این پمپ سیال از سمت محفظه مکش به سمت پروانه حرکت می‌کند. پره‌های پروانه این دستگاه که روی شفت قرار گرفته است، می‌چرخند و با این چرخش نیرویی به سیال وارد خواهند کرد. بنابراین در این مرحله سرعت و فشار مایع بالا می‌رود.

یک دیفیوزر در پشت پروانه پمپ قرار می‌گیرد که باعث می‌شود سرعت به فشار تبدیل شود و با پیوستن به فشار قبلی با هد و دبی بالا، سیال مورد نظر به پروانه بعدی وارد خواهد شد. تفاوتی نمی‌کند که پمپ شما چند طبقه باشد زیرا در هر صورت این چرخه در هر طبقه ادامه پیدا می‌کند تا سیال از نقطه رانش خارج شود.

کاربرد پمپ طبقاتی پمپیران چیست؟

برای خرید پمپ فشار قوی طبقاتی پمپیران باید بدانید آنها هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی تولید و عرضه می‌شوند. این محصولات می‌توانند برای اعمال فشار پمپ در ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، سیستم‌های شوینده، کارواش‌ها، آتش نشانی، کشاورزی، آبیاری گلخانه‌ها، شبکه آبرسانی، کارخانه‌ها و... به کار روند.

انواع پمپ طبقاتی پمپیران

شرکت پمپیران یکی از معتبرترین و برترین شرکت‌های داخلی است که انواع مختلف پمپ طبقاتی را در بالاترین کیفیت تولید و عرضه می‌کند. هر کدام از انواع پمپ طبقاتی پمپیران دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و از نظر هد، دبی و... با یکدیگر متفاوت می‌باشند. نام سری‌های مختلف پمپ‌های طبقاتی این شرکت CV ، WKL، MC، MD و دو مکشه می‌باشد.

پمپ دو مکشه طبقاتی پمپیران

پمپ دو مکشه طبقاتی پمپیران در موارد صنعتی، در پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها پمپاژ آب دریا، آبرسانی و... استفاده می‌شود. از مزایای این محصول می‌توان به آب بند بودن، دوام و مقاومت بالای آن اشاره کرد. این محصول غالباً دارای فشار ۷۰ بار است. قطر خروجی آن ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر است و ظرفیت آبدهی این محصولی یعنی حداکثر دبی آن تا ۱۲۰۰۰ متر مکعب در ساعت می‌باشد. از مشخصات دیگر آن باید به ارتفاع ۵۵۰ متر و درجه حرارت سیال نوار آب بندی تا ۸۰ درجه سیلیوس اشاره کرد. برای آگاهی از قیمت روز پمپ دو مکشه طبقاتی پمپیران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پمپ فشار قوی طبقاتی MD

خرید پمپ فشار قوی طبقاتی MD معمولا برای انتقال آب زلال و طبیعی که دمای آن کمتر از ۸۰ درجه سانتی‌گراد است، انجام میشود. پمپ فشار قوی طبقاتی پمپیران MD، در مصارف صنعتی، آبرسانی، آبیاری بارانی، پمپاژ آب گرم و سرد تأسیسات صنعتی، آتش نشانی، پمپاژ آب کندانس شده و... به کار می‌رود. از مشخصات فنی این پمپ می‌توان به قطر خروجی ۵۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر، ظرفیت آب‌دهی یعنی حداکثر دبی آن تا ۲۰۰ متر مکعب در ساعت، ارتفاع یعنی حداکثر هد آن تا ۵۰ تا ۷۰۰ متر، درجه حرارت سیال در آب بندی با نوار آب بندی تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد و فشار 100 بار اشاره کرد. لازم به ذکر است شما عزیزان میتوانید برای اگاهی از قیمت پمپ فشار قوی طبقاتی MD و مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

پمپ طبقاتی فشار قوی WKL

از جمله کاربردهای پمپ طبقاتی پمپیران با مدل WKL می‌توان به پمپاژ آب گرم و سرد تاسیسات صنعتی، آتش نشانی، مصارف آبیاری بارانی، تهیه آب شهر، پمپاژ آب در مصارف صنعتی و... اشاره کرد. مشخصات فنی این محصول شامل قطر خروجی ۳۲ تا ۱۵۰ میلی‌متر، ظرفیت آبدهی ۲ تا ۴۴۰ متر مکعب در ساعت، ارتفاع یعنی حداکثر هد آن تا ۳۰۰ متر است. فشار آن ۴۰ بار و درجه حرارت سیال در آب بندی با نوار آب بندی از از ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد و با آب‌بند مکانیکی از ۱۰- تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. 

پمپ فشار قوی طبقاتی MC

خرید پمپ گریز از مرکز طبقاتی پمپیران، برای مصارف آبیاری بارانی، آبرسانی، تهیه آب شهرها، به عنوان پمپ تغذیه دیگ بخار، مصارف آتش نشانی و... است. در رابطه با مشخصات فنی این محصول باید به ارتفاع یعنی حداکثر هد آن تا ۵۱۰ متر، قطر خروجی تا ۳۰۰ میلی‌متر و فشار ۷۵ بار اشاره کرد. ظرفیت آبدهی این دستگاه یعنی حداکثر دبی آن تا ۱۲۰۰ متر مکعب در ساعت است. درجه حرارت سیال با نوار آب بندی در این پمپ از شرکت پمپیران با نوار آب بندی از ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد و با آب‌بند مکانیکی از ۱۰- تا ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

پمپ فشار قوی طبقاتی CV

پمپ فشار قوی طبقاتی CV کاربردی مانند سایر پمپ‌های فشار قوی دارد یعنی برای امور مربوط به آبرسانی، تهیه آب شهرها، پمپاژ آب در مصارف صنعتی و مصارف آبیاری باران، عنوان بوستر پمپ و به عنوان پمپ تغذیه دیگه بخار، پمپاژ آب گرم و سرد تاسیسات صنعتی، مصرف آتش نشانی و... به کار می‌رود.

از مشخصات این مدل پمپ طبقاتی پمپیران می‌توان به قطر خروجی تا ۳۰۰ میلی‌متر، ظرفیت آبدهی یا همان دبی تا ۱۲۰۰ متر مکعب در ساعت و فشار ۷۵ بار اشاره کرد. حداکثر ارتفاع یا هد این پمپ تا ۵۱۰ متر است. درجه حرارت سیال در آب بندی با نوار آب بندی از ۱۰- تا ۱۱۰ سانتی‌گراد و با آب بند مکانیکی از ۱۰- تا ۱۴۰ سانتی‌گراد می‌باشد.

منحنی همپوشانی پمپ های فشار قوی طبقاتی پمپیران

در زمان خرید پمپ طبقاتی پمپیران به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب مدل مناسب:

با توجه به نیاز خود از نظر هد، دبی و نوع سیال مدل مناسب را انتخاب و در نهایت خرید پمپ طبقاتی پمپیران خود را انجام دهید.

قیمت و گارانتی:

در زمان انتخاب محصول به قیمت پمپ طبقاتی پمپیران، گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید. 

خرید از نمایندگی:

برای اطمینان از اصالت و کیفیت محصول از نمایندگی‌های مجاز پمپیران همچون گروه صنعتی رایکا خرید خود را انجام دهید.

به دلیل تنوع مدل‌ها و آپشن‌های مختلف، ارائه قیمت دقیق برای پمپ‌های فشار قوی طبقاتی پمپیران در این مجال امکان‌پذیر نیست، لذا برای اگاهی از قیمت پمپ های فشار قوی طبقاتی پمپیران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت پمپ فشار قوی طبقاتی پمپیران به چه عواملی بستگی دارد؟

مدل پمپ:

پمپ‌های طبقاتی پمپیران در مدل‌های مختلف با هد، دبی و جنس بدنه‌های متنوع تولید می‌شوند. طبیعتاً مدل‌های با هد و دبی بالاتر و جنس بدنه مرغوب‌تر قیمت بالاتری دارند.

متریال:

متریال به کار رفته در ساخت پمپ، مانند چدن، استیل یا کامپوزیت بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. پمپ‌های با متریال استیل به دلیل مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و طول عمر بالا قیمت بالاتری دارند.

توان الکتروموتور:

توان الکتروموتور پمپ با هد و دبی مورد نیاز شما رابطه مستقیم دارد. پمپ‌های با توان الکتروموتور بالاتر قیمت بالاتری دارند.

نوسانات بازار:

قیمت مواد اولیه و نوسانات بازار نیز می‌توانند بر قیمت پمپ‌های طبقاتی پمپیران تاثیر بگذارند.

نتیجه‌گیری

برای خرید پمپ طبقاتی پمپیران، در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که در بالا اشاره شد، پمپ طبقاتی پمپیران محصولی است که شامل چندین طبقه و پروانه به صورت عمودی افقی است و برای انتقال سیالات از آن استفاده می‌شود. اکنون شما عزیزان می‌دانید که پمپ‌های طبقاتی برند پمپیران چه کاربردی دارند و در چه انواع مختلفی ساخته می‌شوند.

هر کدام از انواع پمپ‌های طبقاتی پمپیران دارای قطر خروجی، دبی، فشار و دمای متفاوتی هستند. این یعنی شما باید با توجه به نیاز خود یکی از این محصولات برند فوق العاده پمپیران را انتخاب نمایید. مجموعه رایکا صنعت ارائه دهنده انواع محصولات پمپیران است‌. کارشناسان مجرب رایکا صنعت پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید آنها مشاوره رایگان داشته باشید.

برای آگاهی از قیمت پمپ پمپیران و یا خرید این محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه - 9 صبح الی 17 عصر

شماره های تماس

021-36900104 / 09021919861

بازدید : 113 بار